Rengeteg filmet nézek meg és nagyjából ez az egyetlen módja van, hogy egyik-másikra még egy évvel később is emlékezzem. Ha véleményedet írnád meg, ide teheted: leszegett@freemail.hu A blog használhat különböző cookie-kat, melyről tájékoztatnom kell az olvasókat. Pontosan nem tudom, az mi, de van! 2018.05.25. napjától van egy rendelet, ami érinti az adatgyűjtést is a neten. Én nem értek a technikai részéhez, de elvileg csak a blogspot és a google+ által használt lehetőségeket használom.
2021. október 21., csütörtök
Az utazás - I onde dager (2021)
2021. október 12., kedd
Joe Bell - Good Joe Bell (2020)
2021. október 6., szerda
Britney kontra Spears - Britney vs Spears (2021)
https://www.instagram.com/britneyspears/ |
Valaki van a házadban - There's Someone Inside Your House (2021)
2021. szeptember 22., szerda
Gaia - Gaia (2021)
2021. szeptember 12., vasárnap
Kate - Kate (2021)
2021. augusztus 24., kedd
Édes kislányom - Sweet Girl (2021)
2021. augusztus 21., szombat
Lőpor turmix - Gunpowder Milkshake (2021)
Lena Headey, Karen Gillan, a filmben anya lánya, a valóságban csak 14 év a korkülönbség. |
Michelle Yeoh, Angela Bassett, Carla Gugino |
2021. augusztus 16., hétfő
Az igazság játszmája - The Fix (2019)
Megtekintés: Nem állítom, hogy nem volt olyan pillanat a sorozat első részeiben, amikor arra gondoltam, hogy lehet, hogy annyira nem izgalmas számomra egy egykori filmsztár gyilkossági ügyének a kibogozása, annak tükrében, hogy a korábbi ügye után sok évvel ismét felmerül a neve egy gyilkossági ügyben.
A jók: Adam Rayner, Robin Tunney, Merrin Dungey |
Ritka pillanat, amikor a két oldal szó szerint szemben áll egymással. Ez nem véletlenül lett a sorozat egyik legfeszültebb jelenete: Robin Tunney, Adewale Akinnuoye-Agbaje |
Halál-ranch - Death Ranch (2020)
Rendezte: Charlie Steeds
A film Mafab
adatlapja: Death Ranch (2021)
Megtekintés:
Rendesen az volt az érzésem, hogy mivel erőltetik a kvótákat az amerikai filmgyártásban
(több egyéb rassz szerepeljen vagy dolgozzon egy filmen, mint eddig, minimum
30%) így eljön az ideje az olyan moziknak, amelyben fekete szereplőket fognak
fehér szereplők kínozni, ha már kötelezően szerepelniük kell(ene). A „Death
Ranch” pedig nagyon jó példa lenne erre, ha a befejezés pesszimistább. A poszter rájátszik a műfajra, mind a színvilágban,
mind a betűtípusban.
Brandon (Deiondre Teagle) megszökik a börtönből és segítséget kér idősebb testvéreitől, ahogy korábban
megbeszélték. A nővére, Angela (Faith Monique) ötlete után a gyermekkori nyaralások színhelyére mennek
vissza, ahol olyan boldogok voltak. Azonban mostanra a környéken elharapódzott
a KKK tevékenysége és miután Brandon véletlenül szemtanúja lesz és
beleavatkozik egy fekete nő feláldozásába, a fehér testvérek üldözni kezdik a
fekete testvéreket. Hogy mi sül ki ebből? Másfél óra buta gore.
Ez a film
nem jó. Ostoba, rossz színészek, ötlettelen forgatókönyv és random, egymásra
pakolt akciójelenetek. Az egyetlen, ami miatt egyszer végig lehet szenvedni, az
az, hogy az erőszakkal nem bánnak kesztyűs kézzel. A filmtörténet
legkiheréltebb fehér redneck csapata nem képes leszámolni három néger
emberrel. Ez történik, nem több.
Az egyetlen
oka, hogy képes voltam végigülni, hogy a véres jelenetek egészen jó tempóban követték
egymást, így, annak ellenére, hogy nem voltam meggyőződve róla, érdemes a film
rá, sikerült végigülni. Valójában a cím elé dukál a fika jelző, és csak azért
felületes az elemzésem, mert a megtekintés után két héttel kezdtem írni róla,
de az az Isten nem született még meg, aki miatt újra nézném.
Inkább
kiemelnék néhány apróságot, amik nélkül, vagy ezek átdolgozásával egy sokkal
értékelhetőbb alkotás lenne ez a mozi.
Első körben,
pozitívum a fényképezés és ennek köszönhetően a főcím is, ami kiválóan megidézi
a hetvenes éveket – szerintem – amikor a történet játszódik, illetve, az akkor idők blaxploitation mozijait. Már csak annál is inkább, mert a történet abban az évben játszódik, (1971) amikor a fekete közösség a filmművészetben útjára indította azt a műfaji leágazást, aminek köszönhetően végre feketék lehettek a tökös akcióhősök, férfiak és nők vegyesen, hogy megmutassák magukat a szélesebb közönségnek, sok erőszakkal és szexszel, ami korábban nem volt jellemző. Akkoriban, a hatvanas évek végén, a feketéket nagyjából Sidney Poitier reprezentálta az amerikai moziban, de Poitier egész kisugárzása inkább arisztokratikusabbnak mutatta be a kora fekete férfiját, ami azonban összességében nem volt már akkor sem jellemző a fekete közösségre. Érkezik Melvin van Peebles, Richard Rountree, a női vonalon pl. Pam Grier, és felrúgtak komfortzónát és szabályokat. (Schreiber András cikke a filmvilág oldalán a témáról!!!)
A nővér
karaktere a kedvesebb, a szerethető figura, míg a báty, Clarence (Travis Cutner) a problémásabb, aki a
haragos karakter, de néhány odamondás után a szerepe kimerül abban, hogy
funkció nélkül piázik magában a parasztházban, míg az öcsi és a neki húgi
beszélgetnek is, ezáltal halvány mélységet adnak a karaktereknek.
Éjjel valaki
segítségért kiabál az erdőből. Annak ellenére, hogy Brandon épp szökésben van
és ezért nem kellene nagyon pörögnie az arcán, anélkül, hogy a tesókat
felébresztené (ez is milyen logikus lépés tőle... az írótól), utána jár a hang forrásának és sikeresen belebotlik egy
tisztáson egy csapat KKK tagba, akik egy fekete nővel igyekeznek végezni, némi
teátrális máglyaégetés megejtése közben. Sejthető, hogy Brandon, mint a börtönből szökött jó fiú (oximoronnak tűnik), ezt
igyekszik megakadályozni és innen a testvér trió kalandjai kerülnek fókuszba,
akiket egy csapat Klu Klux klán tag szeretne megkínozni, majd meggyilkolni. Ha
ez nem lenne elég, hamar kiderül, hogy fehéreink még kannibálok is, mert a
fekete hús ízletes – ki lehetett a társaságukból első gyökér, aki úgy gondolta, hogy
kulináris élvezetként profitál a környéken fellelhető néger lakosságból? – és
nem csak kínzás utáni gyilkolásban lelik örömüket, hanem a barbeque szakszerű
elkészítésében is. A film végéig pedig azt élvezhetjük, ahogyan Brandon igyekszik
meggyőzni a siserahadat, hogy van jobb dolguk is, mint szegény fekete
fiatalokat szívatni. Ez pedig azt jelenti, hogy elvileg az erőszakhoz szokott, elvileg, vadászatban is jeleskedő csoport nem képes szakszerűen megbirkózni a főszereplőkkel.
A fényképezésnek a pocsék mellett vannak jó pillanatai is.
Amit a film második felében látunk, az élő példája annak, amikor a forgatókönyv nyomokban sem található meg a forgatás helyszínén és koherens történetvezetést sem sikerül jobban prezentálni, mint amikor két tizenéves asztalhoz ül és kiöntve a fröccsöntött katonáit, igyekszik kerek történetben elmesélni, miért is hal meg a játék végére szinten minden figura.
Teljesen
logikátlan az egész és a filmtörténet leggyávább és legidiótább KKK bagázsát
sikerült megidézni a film kedvéért. Egyszerűen lehetetlen komolyan venni
mindazt, ami történik, kezdve a zacskós, pörkölt mogyoró látványát, amitől
legalább harminc centire van az égő Zippo öngyújtó, mégis sikerül, karamellizálnia
a golyszikat, egészen a végső lövöldözésig, ami úgy röhejes, ahogy van. A
fő-gonosz lehetne tényleg félelmetes, de akik körülveszik, teljesen elveszik a
belőle áradó fenyegetés erejét.
Az erdőben a
távolságok pont úgy rendeződnek át, ahogyan a szereplőknek szükséges. Ha kell, a
sérült karakter is képes egy egészségeset utolérni, ha a történet megkívánja,
még akkor is, ha a sérült legalább 2-3 perccel később indul, miközben a
helyinek elvileg még terepismerete is kellene, hogy legyen. Sebaj, nem is a
logika a film lényege, hanem, hogy Brandon rendet vágjon a suttyók között.
Mivel így írták meg a filmet, ezt annak ellenére is sikerül megtennie, hogy
előbb a zacsiját pörkölik véresre – máig nem tudom, ezt, hogyan sikerült a
bemutatott módon véghezvinni – vagy egy baltát basznak a mellkasába.
Ha a rendező
ezek után csak jobb mozikat fog csinálni, szódával el fog menni a munkássága,
azonban ez téka, alsó polc kategória.
35%
Még úgy is tökösebbek az ellenségnél, hogy egyiküknek nincs, a másiknak meg megpirítják. |