2015. április 19., vasárnap

Fika: Csillagharcos: Túlélő - "Sternenkrieger" Survivor (2014)

Csillagharcos: Túlélő - "Sternenkrieger" Survivor (2014)


Rendezte: John Dyle


Megtekintés: Van jobb dolgod. Nézz meg mondjuk egy filmet.

Ha egy filmre az öcsém egy pillantást vet és rákérdez, hogy nem 1984-es produkcióról van e szó, az már gyanús, főleg, ha a film harminc évvel fiatalabb, 2014-es produkció. Az imdb 4 csillaga szintén eléggé segít helyén kezelni egy filmet. John Dyle igazi filmgéniusz (a helyes szót keresem, csak nem találom) is lehetne, hiszen szinte mindent csinál ami filmeseknél szokás. Rendez, zenét szerez, vág, fényképez, ír és ha kell még producerként némi aprót is összekalapozik a filmjeihez. Azután ez arra elég, amit a monitoron látok. Az viszont nem elég ahhoz, hogy önfeledten szórakozzam.

Nem a film tartalmát akarom leírni. Ahhoz nagyon figyelmesen kellene végigülnöm a másfél órát és erre nem leszek kapható. Mert érzem, hogy bármilyen jó szándék is lehelt életet a moziba, engem nem nagyon fog lekötni. Nem feltétlenül azért, mert nagyon rossz lenne - 4 csillagos - viszont az ingerküszöböm azért ennél jóval magasabb, ha sci-fit választok.

Az első jelenetben főszereplőnk - gondolom legalábbis, hogy az, és persze, hogy - zuhan lefelé. Olcsó CGI és azonnal a Predators film kezdő képsorai villannak fel előttem. Abban sem volt tökéletes a zuhanás jelenet trükkileg, de ez keményen Asylum szint. (Az Asylum ma Amerikában az olcsó filmgyártást képviseli.) Kate (Danielle Chuchran) zuhan, majd felriad. Űrhajón van, sok neon fény, zöld háttér, gagyesz látvány. Főszereplő narrátor szövege segít, hogy a néző képben legyen. Elsőre a zuhanást álomjelenetnek véltem, viszont később mintha pontosan ez történne vele, mikor belépnek a légtérbe, így árnyaltabb a dolog. Ebben az esetben Kate X-Men, aki megálmodja a jövőt, csak nem vett tudomást róla... szar ügy.
Gyakorlatoznak egy sort, az űrhajón berendezett holo-világban. Ezt meg már a Star Trek sorozaton kívül nem olyan rég láthattuk pl. a Jason X-ben is, vagy az X-Men harmadik részében. És sokkal szebben, érdekesebben.
Az egyik pillanatban a főszereplőinket látjuk a holo harc után.
Az egyik férfi szereplőnek, aki elvileg katona, olyan karjai vannak, mint a húgom vádlija és nem a húgom vádlija vastag! Nem tudom, nagy elvárás e egy filmtől, hogy a női karakterek ha már dögösek, akkor a férfi karakterek minimum tesztoszterontól csöpögő vadállatok legyenek. De legalábbis olyanok, akiktől nem kérem el a személyit, mielőtt kicsapolom a sörüket.
Persze, a nagyszájú csávót a holo ellenség azonnal ki is lövi, mert így szokták. Nagy az arcod? Veszítesz!
De legalább a lassítások és repülő falevelek pozitív irányba billentik a mérleget. Nem nagy cucc, viszont szimpatikus.
Kate bevállalja a csali szerepét, ami aranyos felajánlás, mivel gyakorlatilag az összes katonanő tiszta célpontot mutat a támadás ellen. egy katonai szakértő sokat dobott volna a kamu akción.
A főnök, egykor Hercules, most épp Hunter kapitány (Kevin Sorbo) megdicséri a kemény csapatot és mondja is: - Mindenki nyújtsa be a saját jelentését! (Aha, kamu dolgozat itt nem játszik! Mit gondoltak az írók? Menő a másik jelentését benyújtani vagy mi tököm?

Érezhető a rosszindulatom, igaz? Elnézést kérek érte.

A másik vágásnál előkerülnek azok is,
akik sokat nem tettek hozzá a harchoz.
Korábban nyilván még "adásban" voltak...
Kevin Sorbo levezényel némi kardió kézitusát, melyet ismét csak a négy, korábban látott harcos prezentál. Ilyenkor a többiek szerintem a statisztaszervező irodában alkudoznak a napi bér emeléséért. Kate 22 éves színésznő, ám harmincnak néz ki, ami nem hátrány a szerepnél. Kevin Sorbo-t meg annak ellenére csipázom, hogy sem a sorozatait nem néztem, sem a tévéfilmjeit nem ismerem nagyon. Viszont nevével annyiszor találkoztam az elmúlt húsz évben, hogy kb. David Hasselhoff rangjára emelkedett nálam: a színész, akit hírneve okán kedvelek és nem a teljesítménye miatt. Valahogy így gondolom.

Eljutunk a földre és ideje, hogy kőkemény csapatunk kb. negyven év után ismét szilárd talajra lépjen a kék bolygón. Hunter kapitány még figyelmezteti őket, hogy vigyázzanak, mert rázós lehet a földet érés, ám szerintem ezzel maximum annyit lehet elérni, hogy az ülésbe szíjazott harcosok kicsit erősebben szorítsák a záróizmaikat. A landolásba ennél többet beleszólni nem tudnak. Esélyük sincs, hiszen az űrhajó személyszállító kompja úgy lett megépítve, hogy a légtérbe érve automatikusan ketté roppanjon, szerteszét hányva az utasait. Kate valami X-Men lehet, hiszen nm ég el sem a robbanásban, sem a légtérben, hanem a célba zuhan, bár nem így szoktak földet érni. Nagyon nem. az ejtőernyője az utolsó pillanatokban nyílik ki, és a CGI felvétel összeillesztéséből arra következtetnék, hogy a becsapódáskor a popsija a cicijén keresztül hagyja el a testét, ennek ellenére pillanatokkal később már vígan tempózik ki a vízből.

Közben a többiek is földet érnek, így azt gondolom, a komp szétesése a landolási koncepció része. Akik a történet szempontjából fontosak, túlélik, a többiek pedig felveszik a fizetési csekket. Persze egy közeli barát is távozik, hogy érezzük, milyen kilátástalan helyzetből indulnak szereplőink a bolygó felfedezésének kalandjára.

Itt bele akartam kicsit tekerni, ám pont olyasmi történt, ami miatt vissza kellett lépnem. Szemét filmecske, nem engedi a felületes megtekintést.
Kate csapatát megtámadják. Kate verekszik - nem rosszul. Kate sallert kap. A bandát is megtámadja valami/valaki, akit Kate nem lát jól, mert szépen és lassan elájul a sallertől. (Késleltetett ájulást előidéző pofon)
Mikor ébred, egy barlangban tábortűz mellett görnyed. Érkezik is egy szörnyeteg, akit egyenesen a "Halálmester" sorozatból mentettek át maszkilag. Kate felkap egy égő botot és ezzel riasztja el a szörnyet, aki valószínűleg korábban már a tábortüzet is meggyújtotta, ám most mégis rovázik a természeti erőtől, illetve, hogy pofán kapják vele. Tök logikus... Kate pedig elfut.
Még fél órája sem megy a film, nekem övsömöröm van és elkaparom. Nagyon nehéz nézni valamit, amire nem vagyok kíváncsi.
Ezen az olyan nüanszok sem javítanak sokat, hogy a színésznő arcát megvilágítják, amikor a karjába-karjára épített kommunikátort használja. Tetszetős világítási trükk és legalább jelzi, hogy volt, amire odafigyeltek a forgatás alatt.

Itt kezdtem úgy érezni, hogy Will Smith buktájának "A föld után"-nak a lebutított változatát szeretném látni. Mert nagyjából eddig ugyanaz. És azt sem bírtam még végignézni, pedig abban volt píz!

Az a görbe a dárda. Ha ezzel valakit később ledob, felröhögök.

Kate megszökése után konzultál a kapitánnyal, aki persze törött lábbal fekszik egy kanyon alján. Körülötte nincsenek romok, így feltételezem, ő is magasról esett és nagyot puffant. Kate az éjszakát egy barlangban vészeli át. Svájci bicska híján kővel csiszol méretre egy olyan görbe dárdát, hogy ha eldobja, biztos a saját hátába áll. Szúrásra még jó lehet.



35:10 - Kate a hegyek között belefut az első támadó bandába. Komoly sprintet fut és miután elvileg szusszanásnyi időt nyer, megszorongatja a fájós, sérült lábát, amely finoman átvérzett. Derék csaj. Eleve szeretem, ha egy nő tud futni, mert abban van valami szexi. Itt lassítva láthatjuk gazella testét, ahogy szeli a szelet. Igaz, nehezen hihető, hogy lefut mindenkit, akiknek elvileg élethossznyi helyszínrajzi tudásuk van és néhányan komoly gimnasztikai tehetségek.

Itt érkezett meg a Jani akinek első kérdése: - Mikori film? Nyolcvanas?
Ezek valamikor összebeszéltek az öcsémmel.

Kate verekszik egy sort a bandával. Kicsit felidézte a Cyborg akcióit és az akkori harcos filmek szarrá lassított felvételeit. Az utolsót egy fejszével dobja le és ez egy kifejezetten szép lassítás, amikor a gonosztevő bokáján megpattan a fejsze és irányt változtat a sziklafal felé. Tetszetős. Megkönnyeztem.

Dyle a rendező érzi a potenciált Danielle Chuchran ruganyos testében és mozgásában, ezért egy közepes erősségű soundtrack-re élvezhetjük, ahogy a színésznő - aki biztosan sportol, ez látszik - több kamerabeállításon keresztül igyekszik kapitánya lelőhelyéhez.

40:44 "Ötvenhat kilométer az úti célig. Becsült idő 2 nap. Hunter kapitány életjelei 43%-osak." Zseniális orvosi készülék! Feltételezem, hogy mivel a lánynál semmilyen egészségügyi holmi nincs, mire odaér, (ha odaér), akkor sem tud segíteni a felettesén. Hacsak a fűcsomó és a vörös homok nem jó lábtörésre... Legalább van miért izgulni, hiszen a kapitány életjelei már 39%-osak és még kb. 48 kilométer van hátra. Gyors fejszámolás: Bye-bye kapitány!
Nem tudom elképzelni, mitől kezdene emelkedni az életerőszint, ha megérkezik a leány, hacsak nem dobja le a ruháit és ezzel egy adrenalin fröccsöt generál a kapitány szervezetében.
Szerencsére egy percen belül heroikánk legyilkol egy helyi szörnyeteget - ami nem teljesen gagyi - és betör egy lovat is, amit azután pőrén megül. Danielle talán ezekben a jelenetekben hozza ki magából legtöbbet, amikor a pacit győzködi együttműködésre. Arcán őszinte érzelmek suhannak át, amibe az enyhe félelem is belefér.



Lóval hamarabb eléri kapitányunk, aki tovább küldi az űrkomp roncsához, hogy valami rádióadót szerezzen belőle, amivel az anyahajónak is lehet jelezni. Kár, hogy a karjába épített okostelefon ezeknek a céloknak nem felel meg. Vagy korábbi a verziószám.

54:00 Előkerül pár helyi szörny és üldözni kezdik. A sziklamászás már elsőre is jól sikerült. Kate felszambázik és gondoltam, nem fogják a többiek követni, mert látszik, hogy a latex vagy gumi szörnybőrben és maszkban lehetetlen a sziklamászás. Ennek ellenére megoldják és mennek utána, ami rossz ötlet, mert Kate az első olyan női karakter az elmúlt 10 évben, aki mindig tudja, mit tegyen. Itt beékeli karcsú bokáját a sziklafalba és szinte vízszintes pozícióból szedegeti le a szörnyeket. Ötletes megoldás.

Hamar ráakad az űrhajó egy darabjára és amilyen szerencsés egy adóvevő szerűséget is talál, amellyel segítség kérhető az anyaűrhajótól. Ehhez csupán megint hegyet kell mászni. Franka Potente nem futott ennyit a "Lé meg a Lolában", pedig az erről szól. Azt sem értem, miért kell a Mount Everestet megmászni, hogy a jelet az űrhajóhoz továbbítsuk, hiszen a célállomás a fejünk felett van, nem a bolygón valahol máshol, így olyan mindegy - rosszul gondolom - hogy sík területről kezdjük az adást vagy magaslati pontról indítjuk. Ha az anyahajó fent van, nem hiszem, hogy számít pár száz méter magasság különbség, csak esetleg veszélyesebbé tesszük a küldetést. Kate mászása viszont szexi megent...
Gombnyomás, rakéta feltör a vízből.
Vízből? Ahonnan Kate is kiúszott?
Akkor a francért mászott hegyet. Miért nem volt elég a partra sétálnia?

59:08 Kapitány: - Kate, már tudom hol vagyunk! Csak egy magyarázat...
Eddig azt hittem a földön. Tévedtem volna? Komolyan? Már csak fél órácska ebből az egyértelműen természet kontra csinos szőke műfaji filmből.

Kate belebotlik egy helyi erőbe, aki mesél neki a rajtuk kívül még a bolygón lakó démonokról. Egymásra vannak utalva, hogy megmentsék a férfi lányát és Kate társait. Szerencsére az emberrabló démonok anyagcseréje olyan akár az óriásfenyőé, így előbb begyűjtik csupán a táplálékot, majd sokkal később lakmároznak belőle. Így is mire eljutnak az egyik barlangba, ahol persze pont ott vannak Kate csapata, egyikük áldozattá válik, csak, hogy legyen miért sírnom. A zsepi elfogyott, ezért inkább haladjunk tovább.

Korábban, a hatvanadik percekben már megtudtuk, hogy a földön vagyunk, valamikor a 2400-as években, egészen pontosan 2452-ben. Ahogy a film eleji narráció után már sejthettük.
Hayley (Melanie Stone) elhalálozik. A teste viszont elég formás ahhoz, hogy vissza akarják vinni az űrhajóra, még akkor is, ha a szállításába - az azzal járó időveszteségre gondolok - belehalnak a többiek. Logikus.

Tűnés haza!

De nyögve nyelős volt. Nem a film hibája, hogy nem tudtam ráhangolódni. Talán kinőttem az ilyen bugyuta sci-fi kalandfilmekből, amelyek díszlete nem más, csak szikla és zöld háttér, amelyben semmi nem történik valójában, csak színészek szaladgálnak és harcolnak. Ez nem igazi sci-fi, csupán egy olcsó akciófilm, fantasztikus köntösben. Már, ha a szikla és homok fantasztikum, hiszen az űrhajós és egyéb jövő technikai megoldások igen kis részét képezik a mozinak.
A vége pedig kimerül a hasonló filmek menekülős, feláldozós, fogyatkozós befejezésében. Az a fajta, amelyikben kevés az ötlet és az sem eredeti. Leginkább a "Barlang - The Descent (2005)" című horror első részének csóró kisöccséről beszélhetünk, talán három percig, hogy utána ismét a szabadban menjen a közelharc.
A végéről meg nem mondok semmit. Nézd meg, ne csak én szívjak!

Valahol érzem én, hogy igyekeztek készíteni valami maradandót. Erre utal ez a videó-játékokat megidéző beállás is. Kiváló sajtófotókat lehet belőle készíteni!

A film nem más, mint egy szerelmes levél Danielle Chuchran-hez.
John Dyle-tól.

40%

Hogy miért nem voltam elragadtatva?
Mert:
- Az utolsó csillagharcos cím valójában egy 1984-es gyermekfilmtől lett elbitorolva, ami már akkor sokkal sci-fisebb munka volt, mint ez a mű. (Ez persze nem a filmesek hibája, hiszen a keresztségben kapta a félreérthető címet.)
- Pár évvel korábban már készült hasonló témában egy mozi, ami szintén B kezdeményezés, és technikailag sem sokkal jobb, viszont, amennyire emlékszem, szórakoztatóbb, kevésbé türelem-próbáló film: A kívülálló - Outlander (2008)
- Mert nagyon érezhető, hogy a forgatókönyv szellős részeit montázsokkal igyekeztek kitömködni. Gyerekkoromban egy ilyen filmért megnyalom a tíz ujjamat, ha videón, narrátorosan nézhetem végig. Manapság azonban ennél jóval több kell a boldogságomhoz és ezen az sem segít, hogy a női főszereplő erősen sunázós kategória.

2015. április 18., szombat

A káosz birodalma - Southland Tales (2006)

A káosz birodalma - Southland Tales (2006)


Rendezte: Richard Kelly



Megtekintés: Elbizonytalanodtam!

"A káosz birodalmát" viszonylag korán láttam. Volt hozzá felirat, végig is ültem, mégsem értettem, valójában mit látok. Azután kijött nálunk szinkronnal, aminek az egyetlen oka szerintem, hogy a magyar megjelenés felett bábáskodó kiadó úgy vélte, annyi világsztár és ismert arc van a filmbe nyomva, hogy megéri megjelentetni, még akkor is, ha esetleg a tesztvetítésen végig ülve a két és fél órát, csak álltak leesett állal. Biztos vagyok benne, hogy a filmnek van értelme. Nem tudtam megfejteni, mert ahhoz Kelly géniusza kell vagy az, hogy elfogyjon az antidepresszáns. A film egy hosszú katyvasz, amely ad valamiféle történeti gerincet ennek a félig sci-fi, félig Monty Python-ra emlékeztető szkeccses-szerűen összetákolt folyamatos extasy túrának. Mert ez bizony kőkemény narkós kaland. Az már mindegy, hogy fű, gomba vagy csak serkentők hatása alatt állsz. Ahhoz, hogy megértsd, nem árt, ha te vagy a rendező vagy valamilyen parti drogot dobáltál be magadba a megtekintés előtt. Rosszabb esetben a hatás már rég kiállt belőled, amikor a film még mindig tart. Jómagam többször belekezdtem, volt, hogy talán - nem biztos - végig is ültem. Maradtak bennem emlékfoszlányok, ám összességében azt tudom írni, hogy valójában nem egy lineáris mozit láttam, amit elsőre meg is értettem, profánsága okán, hanem inkább képsorokat, amelyek érzéseket ébresztenek a nézőben.

"Soha többé nem kell felgyújtanunk halottaink lelkét!" - és én keresem a logikát és értelmet a filmben és a mondanivalóban...

Az egyetlen oka, ami valójában kettő, hogy bemutatták nálunk is: Stifler és a Szikla ismét egy filmben aprít és a másik ok, hogy a Donnie Darko - időközben szinte kultikus státuszba emelkedő - rendezőjének agymenéséről van szó. Mert ez szimplán az.
Tele van pakolva scifis és politikai utalásokkal. Van benne társadalomkritika, olcsó és mélyebb változat. Akció, vér, erőszak. Csupa, egykor jól csengő név a művészvilágból. Olyan az egész, mintha Tarantino nem a western és a szamuráj film, hanem a poszt-apokaliptikus fantasy előtt tisztelegne.
Még számomra is érthető volt a kb. másfél perces zenei betét. Legalább volt valami, amire évekkel később is emlékezhettem!

Nem mondom, hogy "A káosz birodalma" egy rossz film. Nem, mert van hangulata, stílusa. Még akkor is, ha nem nagyon tudok benne elmerülni, azonosulni. Ettől függetlenül néha nekikezdek és vagy sikerül átrágnom magam rajta, vagy elveszítem az érdeklődésem közben, hogy később ismét elő lehessen venni. Most, legutóbb, ismét értő nézőként kezdtem neki, de a narráció állandóan kiragadott a képek varázsából. Nem biztos, hogy nem direkt.

Boxer Santaros (Dwayne Johnson) híres sportoló, aki nyitna a filmek világába. Ehhez van is egy forgatókönyve, amely elég elborult egy darab lehet, már ha abból indulunk ki, amit a film közben tudunk meg róla. Másrészt, mivel önjelölt színész is, felbérel egy fiatal rendőrt, Roland Taverner-t (Seann William Scott), aki majd kicsit bevezetheti a készülő film főszereplőjének karakter-világába, míg a rendfenntartóhoz csapódik, annak munkája során. Taverner meg vagy az, akinek mondja magát, vagy csak megszólalásig hasonlít egy rendőrre, akit félre tettek addig az útból, amíg az imposztor elég belső információt tud meg Boxer-ről, hiszen neki van némi érdekeltsége a politikai elit berkein belül is. amiről lehet, hogy nem is tud...
Boxer aktuális barátnője Krysta Now (Sarah Michelle Gellar), aki pornószínésznő volt eddig, azonban mostanra világmárkává szeretné kinőni magát, ezért minden pénzét a saját reklámjába fekteti és hátulról jövősen még egy puccsot előkészítő brigádnak is besegít titokban.
A politikai elit meg szimbiózisban él egy olyan energetikai fejlesztést használó céggel, amelyik egyszeri beruházás után, gyakorlatilag ingyen energiát juttat a világ lakosságának, viszont ez egy füst alatt egyfajta béklyót is jelent a társadalomnak.
És a többi.
A film ezer szálon fut, három filmnyi a cselekmény, a mellékszereplők garmadájáról és üresjáratokról már nem is beszélve. Rengeteg humorista és vígjáték színész kapott lehetőséget, hogy drámai oldalát megmutassa. Ez persze nem sikerül maradéktalanul, hiszen egy részük zsigerből ripacs, míg mások fizimiskája eleve képtelen komolysággal megtámogatni az adott epizódot.
Van még azt hiszem kettős identitás, időutazás, isteni hatalom. Meg ami nem jut eszembe hirtelen!

Kiváló pillanat, amikor kiderül, hogy Boxer izgatott ujjremegtetésének elég komoly funkciója van! :) Kár, hogy ehhez két és fél órát kell végigülnünk.

Richard Kelly korábbi mozifilmje, a Donnie Darko sem volt egyszerűen dekódolható mese. Ott is volt féregjárat, kiskorú megrontása, repülőgép baleset, vétlen gyilkosság, stb. Viszont legalább igyekezett az átlag néző tűréshatárain belül mozogni, mint filmélmény-értésben, mind a játékidőt tekintve. A káosz birodalma minden határt feszeget. Valahol, merem állítani: művészfilm. Másrészt meg egy saller az egyszeri fogyasztónak.

"Azt hitted, látsz majd egy jó kis akciófilmet, az ügyeletes jó fejekkel? Aha! Tévedsz! Itt, ha nem gondolkodsz, azonnal elmerülsz ebben a dramaturgiai katyvaszban! (És ha figyelsz, akkor is...)

Kösz Richard Kelly. Ha az volt a szándék, hogy kultikus híredet elmélyítsd, szerintem kicsit célt tévesztettél. A Donnie Darko viszonylag koherens agymenés. Jelen filmed pedig csupán egy módosított tudatállapotú szereplő válogatás.

50%

Érdekességek:

- Dwayne Johnson ennél a filmnél dobta el magától először a pankrátoros művésznevét a "The Rock"-ot.
- Justin Timberlake jeleneteit egyetlen nap alatt leforgatták. A táncos dalbetét szerintem egészen zseniális. Ott Timberlake pólóján a vérfolt nem véletlenül emlékeztet a Donnie Darko nyúlfejes poszterére.


- Ha nem áll össze benned a film teljes mondanivalója az azért is lehetséges, mivel a teljes film mellé még ismerni kellene a Kelly által írt képregényt, amely gyakorlatilag a történetek másik felét meséli el. Elég merész próbálkozás egy filmhez, hiszen a nézők nagy részéhez lehet, hogy el sem jut a bővítmény!
- Boxer forgatókönyvének főszereplőjének a neve: Jericho Cane. Így hívták Arnold Schwarzenegger zsaruját az "Ítéletnap" című horror-akcióban.
- Nem véletlen, hogy a történet kicsit olyan Philip K. Dick-es...

2015. április 14., kedd

Tökéletes hang - Pitch Perfect (2012)

Tökéletes hang - Pitch Perfect (2012)


Rendezte: Jason Moore

 Megtekintés: Aranyos, ezért igen. Kell, hogy legyen rá időd, egy uncsi vasárnap.

Nem sokat tudtam erről a filmről. Valami a capellás baromság, főszerepben Anna Kendrick. Ez nem sok, ugye? Azután jött, hogy készül a második rész. Na, gondoltam, biztos egy Disney's hercegnős, énekes baromság. Animációs betétek, vásárlás a plazában, rivális testvérek, stb. Elég nagyot tévedtem.
Kendrick meg aranyos csajszi, az átlagos, nyers, görbe orrú szépségével, ám annak ellenére nem győzött meg, hogy imádtam az Egek urában. És már ott is énekelt, igaz karaoke-t. Elég szarul. Szóval, volt egy markáns véleményem erről a zenés filmről, annak ellenére, hogy kevés volt az érdemi információm. Le is írtam. Nem is tudom, miért kezdtem ma bele. Talán, hogy ne kelljen őrizgetnem többé a vinyón. Janó is tiszteletét tette és gondoltam, ha nem horrorral fogadom, hamar feladja, pedig ha valaki, őt érdekli az éneklés, beat-boxolt is egy időben, és rendszeresen beleénekel, ha elkezdek valamilyen nótát. Mert néha énekelünk is. Mostanában ritkábban.

A film elindul és a felütés sem rossz: a capella intro zene, az universal logójára. Mi ez, valami Edgar Wright mozi? Neki mániája, hogy indulásból kicsit belepiszkál a logo zenéjébe. De nem.

A "Tökéletes hang sztorijában semmi új nincs. A teljesen átlagos amerikai nyálas baromság, egyetemistákról, akiket harmincasok keltenek életre, akiknek negyvenesek a szüleik és tanáraik, akik versengenek, mert valamiben jók, akiknek van amolyan ellenségük is, egy rivális csapat személyében és akik a belső konfliktusok ellenére összecsiszolódnak és végül a mennybe mennek. Vagy elbukják a versenyt, viszont erkölcsileg lesznek hatalmasok, viszont ez a ritkább, hiszen Amerika hepiend függő és csak az egyértelmű befejezésben hisz, abban látja a pénzt. Ha pedig bejött, kell egy folytatás. Az első rész ismeretében bátran kijelentem, hogy csak a kasszáknál csilingelő pénztárgépek miatt készülhetett egy ennyire egyszerű mozinak második része. Aranyeső hulljon nékünk!

Beca (Anna Kendrick, azt hittem először, hogy a karakter neve, ha már zene, akkor rímel a nagy nevű Becca zenekiadó nevére, de ott két c-t használnak...) egyetemre megy tanulni, ahol az apja is dolgozik és miközben a tanulmányait tömködi a fejébe - ebből a filmben azt hiszem kb. egyetlen percet sem látunk - hobbi szinten számítógéppel rakosgat össze zenéket, mint amolyan kezdő DJ. Közben random bekerül egy csapat acapellás lány közé, csak mert véletlenül elénekel egy tucatslágert a zuhany alatt. A "The Bellas" formációra rájárt a rúd, hiszen tavaly a csapatkapitány a taco-t egyenesen az első három sorra pakolta ki a verseny fináléjában, gyomorgörcsök miatt. Beca tehetsége kapóra jön és mivel a csapat tagjainak nagy része a blamázs után inkább kijárta a sulit és élni kezdett, a két megmaradt csapattag, a viszonylag laza és barátságos Chloe (Brittany Snow) és az arisztokratikusabb, hidegebb és kissé féltékeny Aubrey (Anna Camp) rendez egy gyors válogatást, melynek végére, nagy szerencsével, egy tucatnyi tehetséget olvasztanak a formációjukba. Persze, van aki elsőre csak egy kifejezetten buta vígjátékban kerülne bele egy ilyen csapat tagjai közé - mivel kell némi humor is - viszont a végére, ahogy az lenni szokott, nagyjából mindenkinek előjön a burkolt tehetsége, hogy végül, egy egésszé kovácsolódva, gyakorlatilag lesöpörjenek mindenki mást.
Meg sem lepődöm az ilyesmin.
Sok film készült a témában, felsorolni sem kezdem. Hol sportolókról volt szó, máskor táncosokról, tánckarról, esetleg egy együttesről. A "Tökéletes hang" szinte semmit nem tesz hozzá ehhez a vonulathoz. Egyetlen oka, amiért sikeres lehetett, hogy 1.) Anna Kendrick elég bájos kishercegnő 2.) a többi lány is aranyos figura 3.) hogy az Internetnek köszönhetően, manapság tucatnyi hasonló, hangszer nélkül fellépő formációt láthattunk a neten és kialakult köréjük egy masszív, zene kedvelő, rajongói tábor.
Nem azért lett a film sikeres, mert a zene első osztályú, habár tényleg nem rossz. Egyszerűen a készítők jó időben tömtek be egy hiányos piaci rést, valahol az unalmas zenekari dokumentumfilmek és a karaoke-s produkciók belterjes világa között.
Elszórakoztat, de el nem fogsz ájulni tőle.

Cukiságfaktor: 10/10, egy átlagos pasi nagyjából a csapat nyolcvan százalékát azonnal berántaná az ágyba. Tehetségtől függetlenül...

Amit kihagytam volna, az a film elején megvillantott kellemetlen közjáték a hányással - miért erőltetik ezt a fajta humort a vígjátékokba, sosem fogom megérteni - és a vége felé elsütött, szintén erre építő poént. (Bár, eddig nem láttam hányásangyalt, csak hóangyalkát.) Ezek helyett inkább kreatívabb megoldást erőltettem volna a filmbe és pár ütősebb verbális vagy szóbeli poént. Talán, ha kicsit realisztikusabb a film, komolyabban tudnám venni.

Elizabeth Banks meg nem csoda, hogy ontja magából a sikeres filmeket, ha elvállal mindegyikben ilyen pár perces kalandozásokat. Jó lenne ismét főszerepben látni, valami romantikus komédiában, mert az a zsánere, amiben tetszik. Oké, örültem, hogy láthattam megint, mint műsorvezető, de ennél jóval többet tud a színésznő.
Rebel Wilson meg biztos istenáldotta komika, viszont ezt ebben a szerepében sem éreztem annyira. Nekem egyelőre ő az a duci csaj, akit beesznek az ilyen filmekbe, hogy a jogvédők ne ugorjanak neki a filmkészítőknek, amiért az átlagos nőket olyan színésznőkkel kívánják prezentálni, akik valójában az átlag-amerikai tinik nagyon kis részét teszik ki. (Értsd: dögös, vékony, gerjesztő csajszik.)

Persze jól szórakoztam és a libabőr sem hiányzott egyik-másik dal felcsendülése közben, a boldogságomhoz azonban több kell. Valahogy, az egész kicsit felszínes darab lett számomra.
Szórakoztató, de kicsit felszínes.

A szerelmi szálat meg még a forgatókönyvíró is annyira gyengének és erőltetettnek érezhette, hogy nem is nagyon bonyolította meg, csak amolyan főiskolás vizsgafilmesen, hozta belőle a kötelezőt.

65%