2016. június 8., szerda

Az ajtón túl - The Other Side of the Door (2016)

Az ajtón túl - The Other Side of the Door (2016)


Rendezte: Johannes Roberts

A film Mafab adatlapja: The Other Side of the Door (2016)

Megtekintés: Nem túl fifikás és érdekes horror, de rajongóknak tetszeni fog.

Én nem rajongók a pillanat-paráért, amellyel ezek a mozik ijesztgetni próbálnak. Számomra sok értéke nincs egy jump scream-nek, amikor attól riadok fel a félálomból, az amúgy unalmas mozi alatt, hogy egyszerre ugrik a vászonra egy démon vagy szereplő és közben hangeffekttel robbantják be a fülembe a pillanatot, mondjuk egy hegedűtussal. Olcsó, bazári ijesztgetésnek tartom ezt. Mint amikor egy kisgyermek felnéz rád a babakocsiból, mosolyog, te közel hajolsz és rákiáltasz, hogy; "Búúúúúú"! - lehet, hogy a vérnyomásod megugrik egy pillanatra és a szíved talán két szinttel hangosabbat dobban, de ha csak ennyit tud egy film felmutatni érzelmek kiváltása terén és a történet sem tesz hozzá, akkor a filmet olyan gyorsan fogod elfelejteni, mint ahogyan megnézted: kb. másfél óra múlva. (Vagy szenilis vagyok...)

A másik, amit a filmmel kapcsolatban még megemlítenék, hogy a két kedvenc sorozatom színésznői folyamatosan igyekszenek a szűk képernyőről a mozi mainstream világába átvándorolni - több-kevesebb sikerrel - amit arra is merek alapozni, hogy az elmúlt pár hónapban négy filmet is láttam - és ki tudja mennyit nem - amit mostanában készítettek - miközben még a sorozatuk is fut és van, amelyik még benne van - és nagyjából mindegyik valahol a horror műfajban teljesedett ki és megtekintés után - finoman szólva - nem voltam elájulva sem a teljesítményüktől, sem a mozik minőségétől.

Natalie Dormer az Éhezők viadalában inkább dekoratív félstatiszta volt, de "Az erdő - The Forest (2016)" már egyértelműen főszerepet hozott és egy sablonos, unalmas és egy nem túl erős csavart a film végén. Pozitívum, hogy Dormer arca kedves és a bokája többször kivillant a mozi során. Ha már először a Trónok harcát hoztam szóba, akkor említésre érdemes még a szintén ebben megjelent Rose Leslie kamarahorrorja, amely végül elmegy a sci-fi vonal felé: A nászút - Honeymoon (2014)
A "The Walking Dead" csajai közül pedig a Maggie-t alakító Lauren Cohant sikerült észrevennem "A fiú - The Boy (2016), de itt szomorúan vallom meg, hogy a film annyira nem kötött le, hogy az első hetven percet gyakorlatilag áttekertem. A vége hozott némi izgalmat, csak mivel a "Fekete karácsony - Black Christmas" című horror és Remake-je már ellőtte számomra a film egyik fordulatát, annyira nem vonzott be magába a film, a remek hangulat ellenére sem. (Lehet, kezdek kiöregedni kedvenc műfajom rajongói tömegéből?)
Most pedig Sarah Wayne Callies igyekszik megfelelni a zsáneren belül egy kísértetes moziban, amelyben férjét az amúgy remek és mostanában alig látott - magam nevében jelentem ki - Jeremy Sisto-val van együtt, akit évekig nem láttam, viszont ideje korán befejezett sorozatába, a The Returned-be sikerült belecsúsznom.

Wayne Callies-t "A szökés" sorozatban kedveltem meg, mert számomra új arc, fiatal és gyönyörű szemű volt, ráadásul a sorozat az első felében elég jól pakolászta a thriller és akció paneleket, plusz a börtönorvos karaktere is elég jól el lett találva. Utána, valahogy, ha belefutottam Wayne Callies-be, sikerült olyan mozikat választania, amelyek vagy érdektelenek voltak a számomra, vagy olyan negatív figurát alakított, hogy direkt örültem, mikor végre - 35 epizód után - megszabadultunk tőle. Mostanra már szemének csillogása sem tud annyira elvarázsolni.

A film egyik legkamubb ijesztése.

Jeremy Sisto-t korábban ismertem meg. Már első megjelenése elég volt számomra, hogy emlékezetes maradjon, mivel egy brutális sorozatgyilkost alakított Stephen King után Amerika talán második legismertebb horrorgyárosának egyik horrorfilmjében, Dean R. Koontz "A rejtekhely" című horror-thrillerében, amelyben a főszereplők nem csupán idegesen kiabálva menekülnek, hanem fegyvert ragadva erednek a gyilkos nyomába, pedig egy középosztálybeli házaspárról van szó csupán, akiknek tini lányát elrabolta az akkor még maga is nagyon fiatal Sisto. Később komédiákban és horrorfilmekben találkoztam a nevével, majd eltűnt és most, hogy beért negyvenes lett, ismét belebotlottam. Telik az idő...

A film elején Maria (Sarah Wayne Callies) és férje, Michael (Jeremy Sisto) boldogan élnek valahol Indiában, majd hat évet ugrunk az időben, hogy tanúi legyünk, mennyire elromlott minden. Pszichológiailag elég hiteles a jelenet - okát később tudjuk meg - mikor Maria hajnalban egy rossz álomból felébredve a mellette békésen alvó Michael kiabálva felveri: "- Hogyan tudsz ilyen békésen aludni?" - vágja a fejéhez, hiszen fiúgyermekük megfulladt egy szerencsétlen autóbalesetben és ezen Maria nem volt képes túltenni magát. Michael és lányuk az apró Lucy (Sofia Rosinsky) igyekeznek eltemetni a fiú emlékét, viszont Maria még nem békélt meg az elvesztésével.

Házvezetőnőjük, Piki (Suchitra Pillai) - a színésznő az első megjelenésében kísértetiesen emlékeztetett engem az Ómen első részében látott házvezetőnőre, Mrs. Baylockra, de később már nem annyira - aki egy kis Indiai faluból költözött a nagyvárosba, miután Maria sikertelen öngyilkossági kísérlete miatt kórházba kerül, felajánlja neki utolsó lehetőségként, hogy lelke megnyugodjon, hogy elárulja neki, hogyan tudna még egyszer beszélnie a gyermekével és örökre elbúcsúzni tőle, ha már a baleset alatt erre nem volt lehetősége. Csupán egyetlen kikötése van a procedúra alatt; Maria nem nyithat ajtót a templomban, ahova utaznia kell, miután a gyermeke megszólította őt az ajtó túloldaláról, mert azzal megnyílik a világ a gonosz előtt.

Találd ki, mi fog történni!

Igen. Kinyitja... (De aki negyvenes, nem lepődik meg ezen. A "Ne tedd!" alapkonfliktusi helyzetet teremtő erű akármelyik filmműfajban. A horrorban kiváltképp. Vegyük például a Szörnyecskéket. Ott három szabály is volt és persze a főszereplők mindhármat sikeresen megszegték. Vagy emlékezünk még a Tarantino, Rodrigez páros filmjeinek egyik kamu trailer-ére, amelynek már a címe is csak nemes egyszerűséggel "Don't!" volt?)

A film innentől pedig lassan átmegy a klisés, rémisztgetős horrorfilmbe. Ha esetleg a rendező meghívta volna akár csak egy rövid szerepre a korábbi kedvenc színészét, Dominique Pinon-t, feltételezem, még az is sokat dobott volna a film megítélésén, hiszen Pinon ugyan nem nézőmágnes, de filmes jelenléte elég erős és életre kelti a karaktereit, ha más nem azzal, hogy vág néhány fura grimaszt.

Szóval, a kapu megnyílik és ezzel elszabadul valami gonosz. Amennyire tetszett a hajnalban felriadó és férjverő Maria, olyannyira volt hiteltelen számomra, hogy egy ilyen egyértelműen mágikus és világon túli kaland után Maria hazatérve kijelentse, hogy végre megnyugodott. Ezt akkor hinném el, ha szépen elbúcsúzik Oliver szellemétől, majd reggel felébred és megtisztulva hazamegy. Nem úgy, hogy felzaklatja a gyermek hangja - aki olyan, mintha csak az ajtó túloldalán sírdogálna - és végül az intelem ellenére feltépi azt, hogy azután egy helyi törzs barbár törzs tagján kívül senkivel ne fusson össze a hajnali csendben. Mert Maria, aki eddig labilis volt, majd pont ezek után nyugodna meg.


Mindenesetre hazatér és kész új életet kezdeni. Az új élet azonban pusztulással érkezik és kb. három percenként egy ijesztgetéssel. Volt sikerültebb pillanat is és kiszámítható is és olyan is, amelyik nem fut ki sehova. Pl. amikor a tévét néző Lucy mellett megjelenik a halott gyermek szelleme és egy hangot is tolnak alá, hogy te, a néző összeszard magad. De Lucy még csak rá sem pillant - pedig húsz centire van az arcától - és egy vágás után már fürdeni látjuk. Hát, ha ennyire tellett a szellemnek, hogy beletolakodjon egy kislány aurájába, hogy azután ne hozza rá a sikítófrászt, legalábbis abban a jelenetben, akkor elgondolkodom, most kit akarnak helyzetbe hozni? A szereplőket, akikkel elvileg az esemény történik, vagy a nézőt. Úgy vélem, hogy a nézőt úgy kell ijeszteni, hogy azért a jelenet benne maradjon a karakterek világában. (Egy horrorfilm felénél pl. a gyilkos kiszólna a nézőknek, hogy meg fogja ölni a következő szereplőt, az eléggé kirángatná a nézőt a hangulatból, nem igaz, kivétel, ha ez a fajta kikacsintás végig jelen volt a mozi alatt. Nos, itt a szellem megjelenése a kislány mellett, de annak reakciója nélkül, üres pufogtatás csupán.)

Aztán van még rengeteg utalás más filmekre, amik hasonló témákról szólnak. Van utalás a Dzsungel könyvére is, ha már India. Gondolom, hogy Amerikai átlagnéző be tudja magának helyrajzilag lőni, hogy kb. merre is játszódik a film. A gonosz Myrtu istenség materiális megjelenését az a pantomimművész Javier Botet alakítja, aki több tucat filmben alakított ijesztő figurákat, nem egy esetben akár női alakot is. Itt is remek, ahogy kinéz, csak valahogy olyan már, mintha a hasonló történetű filmekben mindig ugyanaz a megjelenés riogatná a jónépet, esetleg más öltözetben. De kapkodnak a kezek, idegesítő morgás és hosszú haj jellemzi ezeket a gonosz identitásokat. Így viszont semmi nem különíti el őket a többi hasonló rémségektől és így elég nehéz nívósnak, egyedinek lenni. Freddy Krueger sikerének egyik oka, hogy teljesen egyedi, jól megkülönböztethető volt a többi gyilkos rémség között. Nem véletlen, hogy ha esetleg a gyilkos alakjából nem tudnak valami nagyot kihozni - mert esetleg egy ember az - akkor a minimum, hogy legalább a maszkja legyen eltérő, ijesztő, maradandó.
Ebből a szempontból a film elég átlagos. Csak most japán helyett Indiában járunk. A lényeg nagyjából ugyanaz.


Azért, hogy ne csak a szellemektől kelljen tartanunk, bár, végig sejtettem, hogy csak terelés, de megjelenik egy titokzatos bennszülött törzs is, akik annak ellenére, hogy Indiában járunk, inkább tűntek Ausztrál őslakosoknak és igyekeznek elhitetni velünk, hogy Maria több oldalról támadható. Azonban tapasztalt nézőt nem lehet ilyesmivel átverni.

Aztán ott van a gyilkosságok kérdése is. Van aki a slashert kedveli és a filmenként meghal mondjuk harminc színész és statiszta. Másnak elég, ha kb. fél tucatnyi áldozat van. Van akinek meg már az is elég a hajnali ágybavizeléshez, ha kb. egy embert bír a forgatókönyv kinyíratni. Én valahol a középutat szeretem, ezért az ijesztgetős-szellemes filmek nem a szívem csücskei. Ez sem varázsolt el azzal a pár áldozattal, főleg, hogy volt, amelyik nem is biztos, hogy az volt. Talán csak hallucináció, emlékvillanás vagy álomtöredék. Ez a vérhez szokott szervezetnek édeskevés.

Ettől függetlenül van hangulata, szép a fényképezés. A befejezés meg kiszámítható, mégis van benne csavar.

65% - Bár, műfajon belül.

A cinegore oldal kritikája: A Z  A J T Ó N  T Ú L


Ha szeretnéd megnézni: A Z  A J T Ó N  T Ú L

2016. május 31., kedd

Sorozat: Lucifer (2015)

Sorozat: Lucifer (2015)


Viszonylag ritkán foglalkozom sorozatokkal, mert a legritkább esetben tudják az érdeklődésemet végig fenntartani vagy pont érdekelnének, de elkaszálják őket én meg ott maradok dühöngve, mert az utolsó részben volt egy cliffhanger és sosem fogom megtudni, hogy akkor a felrobbanó autóból idejében kiesett a nyomozó vagy bennégett?

A Lucifer alapfelállásában nem tudom mennyire eredeti - ahhoz nem nézek elég sorozatot - de annyit hamar sikerült kitapasztalnom, hogy nagyjából követi az amerikai sorozatok valószínűleg mára már írott szabályait: Van egy fő szála a történetnek, egy karakteríve, de epizódonként egy bűnügyet göngyölítenek fel és nagyjából sosem a leggyanúsabb gyanúsított a tettes. Sőt, nagyjából az első fontosabb szereplő lesz a negatív szereplő, néha nyakatekert indokok alapján. A valóságban általában aki a leggyanúsabb az is az elkövető.

A Lucifer főszereplője (Tom Ellis) a címszereplő ördög, aki a földön egy szórakozóhelyet vezet és belekeveredik egy nyomozási ügybe. Mivel hamar kiderül számára, hogy különleges képességei a nyomozást folytató rendőrnőn hatástalanok, mellé csapódik és a továbbiakban úgy megy minden, mint pl. a Forever sorozat esetében, amelyben meg egy halhatatlan került azonos szituba. A sorozat gerincét a két főszereplő, az ördög és a nyomozónő (Lauren German) közötti kémia viszi előre és a helyzet- illetve szöveges komikum, amely többnyire arra van kihegyezve, hogy Lucifer az ördög és ez manapság mennyire nem kelt félelmet sokakban.

Az első öt rész után egyelőre úgy vélem, unalmas estére egészen jó lehet a sori, egyébként meg pont olyan, mint tematikailag a hasonló, ellentétes pólusú karaktere épített nyomozósdi.
Bízom benne, hogy ezt nem fogják elkaszálni olyan gyorsan, mint a legalább nagyjából lezárt Forever-t, amelyben hasonlóan működött a két főszereplő közötti dinamika és teljesen megegyezett a dramaturgiája a sorozatnak.


70%

2016. május 27., péntek

Sherlock Holmes variációk

Sherlock Holmes variációk


Mióta film a film, készülnek adaptációk Sir Arthur Conan Doyle leghíresebb figurájának kalandjaiból. Közel 250!!! feldolgozás színészeiből szemezgetünk, melyek között megtalálható tv sorozat, fantasy és vígjáték is, annak ellenére, hogy Doyle történetei önmagukban krimik.

1. Az első Sherlock Holmes Maurice Costello volt, 1905-ben. Az "Adventures of Sherlock Holmes" még rövidfilm, abból a korból, amikor alig pár percesek voltak a vetített filmek. A filmje olyan régi és annyira rövid, hogy még az imdb gyűjtésében sem szerepel. Viszont nehezen hihető, de ő Drew Barrymoore dédapja! Filmes dinasztia.


(1877.Feb.22. - 1950.Okt.28.)

2. Eille Norwood a húszas években egy híján ötven rövidfilmben alakíthatta a briliáns nyomozót.


Eille Norwood
(1861.Okt.11. - 1948.Dec.24.)

3. Korosztályunk a Barrymoore színészklán hölgytagját, Drew-t ismeri a moziból, de nagypapája, John Barrymoore a húszas években óriási népszerűségnek örvendett.
1922-ben eljátszotta a Baker Street-i magánkopót. A film címe beszédes: Sherlock Holmes.
Mi más lehetne?
(1882.Feb.15. - 1942.Máj.26.)

4. Basil Rathbone 1939-ben vette először ajkai közé Holmes ikonikus pipáját, "A Baskerville-i kutya" című filmben. Valamiért "A sátán kutyája" címfordítás mellett még rengeteg változattal magyarították Holmes egyik legismertebb történetét. 46-ig legalább egy tucat adaptációban Holmes-kodott.

(1892.Jún.13. - 1967.Júl.21.)

5. Peter Cushing neve ismerősen csenghet a klasszikus horrorfilmek kedvelői között. Akkor is ismerheted az urat, ha Star Wars fan vagy, mivel az eredeti sorozat első részének Mof Tarkinjaként domborított és kapott fél percet a kultikus "Top Secret!" című paródiában, ahol hatalmas szemével és nagyítójával kapott egy felejthetetlen cameo-t.
Cushing 1959-ben alakította először Holmes-t, majd 1968-ban visszatért egy sorozatban is a nyomozóként. Érdekesség, hogy annyi fantázia szülött mellett (Van Helsing, Frankenstein) egyszer 1976-ban még Holmes megalkotóját is eljátszhatta egy tv filmben, Conan Doyle-t!

(1913.Máj.26. - 1994.Aug.11.)

6. Ha már horrorveteránok, akkor itt a helye Christopher Lee-nek is, aki Cushing-gal együtt a "Hammer studió" védjegyének számított. Ha Cushing volt Van Helsing, akkor Lee volt Dracula. És mindketten játszottak a "Csillagok háborúja" filmekben, hisz Lee lett az új sorozat Dooku grófja. Meg nem mellesleg játszott együtt Chuck Norris-sal és TÚLÉLTE! - igaz, kicsit megfojtogatta a harcos színész (Szemet szemért). Ja, és Lee volt Szarumán a "Gyűrűk urából". Ehhez képest a tény, hogy néhány tévés produkcióban Sherlock Holmes lehetett, teljesen eltörpül.

(1922.Máj.27. - 2015.jún.7.)

7. John Neville neve ismerősebben csenghet egy másik ismert irodalmi figura megformálójaként, mivel Terry Gilliam nem túl sikeres fantasy mozijában ő játszotta Münchausen bárót. Neville 1965-ben volt Holmes és azóta olyan filmekben, sorozatokban tűnt fel, mint "A napfény íze", X-Akták, "Rémségek könyve" vagy "Az ötödik elem".
Neville nevénél érdemes megemlíteni, hogy egyszer, 1971-ben a "Sherlock Holmes riválisai" tévésorozatban Dr. Thorndyke bőrébe bújt, mi mást alakítva, mint Holmes riválist. Szomorú, hogy a cikk írása után napokkal elhunyt ez a remek színész.


(1925.Máj.02. - 2011.Nov.19.)

8. Miért maradna ki az angol humor egyik óriása, a nyakigláb Mr.Waczak, alias John Cleese? Nem marad ki. 1973-ban a "Comedy Playhouse" sorozat egyik epizódjában felvette a deduktív módszer olimpikonjának házikabátját.

(1939.Okt.27.)

9. 1976-ban Sherlock Holmes egy ügy erejéig átruccant New Yorkba. Roger Moore aki nagyobb sikert aratott ügynökként, egy tévéfilmben alakította Holmes szerepét. A címe beszédes: Sherlock Holmes New Yorkban. Egy angol gentleman Amerikában...

(1927.Okt.14.)

10. 1977-ben "Ezüstragyogás"-ban, tévéfilmben pöfékelt Christopher Plummer, aki idén, 2011-ben még John Barrymoore-t is megformálta. Vajon Barrymoore bőrébe bújva, belebújt Sherlock Holmes bőrébe? Ki tudja ezt követni??? Mindenesetre Plummer is játszott Van Helsinget, mikulást, amerikai elnököt.


(1929.Dec.13.)

11. (Fer)Nando Gazzolo 1968-ban több tv filmben és egy mini sorozatban alakította a nyomozót. Gazzolo remek olasz szinkronszínészként több tucat idegen nyelvű színész hangjához kölcsönözte a sajátját, így játszotta is a nyomozót, de volt, hogy csak a hangját adta.

Nando Gazzolo
(1928.Okt.16. - 2015.Nov.16.)

12. Egy olasz után legyen egy német Holmes-unk is: Erich Schellow Berlinben született és hunyt el, nyolcvan éves korában. Azon kívül, hogy alakította a nyomozót (1967-1968 körül) is, állandó szinkronhangja volt Peter Cushingnak, aki mint tudjuk, ugyancsak játszotta a híres szerepet.


Erich Schellow
(1915.Feb.27. - 1995.Nov.25.

13. A szerep Európát teljesen körbe utazta, nem kerülte el Franciaországot sem. Henri Virlojeux a francia magánnyomozó, Arséne Lupin sorozatában játszotta a deduktív módszer kialakítóját, igaz, mivel egyfajta vígjátékról van szó, kicsit kifacsart módon. Már a neve is egy fricska: Herlock Sholmes!


Henri Virlojeux (Virlogeux)
(1924.Márc.22. - 1995.Dec.19.)

14. Rolf Becker úgy került a képbe, hogy 1975-ben készült egy tévésorozat a világ nagy nyomozóiról, amelyben ő alakította a nyomozót. Volt gyakorlata, mivel 74-ben már felvette a nevet egy tévéfilm erejéig. Becker még ma is aktív színész.


Rolf Becker
(1935.Márc.31.)

15. Miért pont az oroszok maradtak volna ki? Az egykori Szovjetunió karakterszínésze, Vaszilij Livanov (Vasili Livanov) aki a szovjet nemzeti színház tagja és Boris Paszternak drámaíró géniusz személyes jóbarátja, majdnem tucatnyi tévéfilmben lett bűnüldöző 1979-től egészen 1986-ig.


Vasili Borisovich Livanov
(1935.Júl.19.)

16. Frank Langella még közel sem volt Oscar-díjas színész, amikor már egy rakat filmben eljátszotta a rosszfiút (Drakula, Szfinx, He-Man, stb.) és néha becsúszott egy-egy nyomozói szerep is. Természetesen a világ leghíresebb nyomozója is... Egy 1981-es tévés feldolgozásban, melynek a címe egyszerűen "Sherlock Holmes" Langella alakította a címszereplőt. Azóta olyan filmek öregbítették a nevét, mint: Tőzsdecápák 2., A doboz, Frost/Nixon.


Frank Langella
(1938.Jan.1.)

17. Listánkon nem az első név Jeremy Brett, de egy nagy sikerű televíziós sorozatnak köszönhetően talán az ő arca, amit a legtöbben Holmes szerepéhez kapcsolnak. A legtöbb eddig felsorolt színésztől az különbözteti meg, hogy az ő kalandjait rendszeresen adta a magyar tévé is. Nálunk szinte eggyé forrt az elálló fülű, átható tekintetű aktor a legendás nyomozó alakjával.


Jeremy Brett
(1933.Nov.3. - 1995.Szept.12.)

18. 1988-ban az angol színészóriást, Michael Caine-t is megtalálta a szerep, de az ő változatának érdekességét az adta, hogy a történetben míg Sherlock Holmes valójában egy tehetségtelen ripacs (Caine), addig az igazi ész a párosban a háttérben dolgozó Watson (Ben Kingsley), aki csak a nyugalma miatt tolja előtérbe társát, így maradva inkognitóba. A film nálunk nem lett nagy siker, de a Hungarovideó annak idején kiadta.

Michael Caine
(1933.Márc.14.)

19. Az egyik legfiatalabb Sherlock Holmes a fiatal Nicholas Rowe megformálásában még azelőtti időkbe vezet minket, amikor Holmes és Watson egyetemistaként összebarátkoznak és kinyomoznak egy szövevényes ügyet. Az 1985-ös filmben használtak először bizonyos CGI trükköket, aminek akkor nagy füstje volt, a film mégsem teljesedett ki sorozattá, pedig az összes jellegzetes Holmes-i klisét felvonultatta a pergős kalandfilm. Előkerül a pipa a hegedű, megtudjuk, hogyan veszítette el szerelmét a nyomozó és kicsoda lehetett a titokzatos ősellensége, Moriarty professzor.
Rowe egyik legkomolyabb szerepe volt ez, utána szinte eltűnt a süllyesztőben. Epizód szerepben feltűnt még az azóta kultikus "A ravasz, az agy..." című bűnügyi komédiában, de mára inkább csak tévés munkákat vállal.
Viszont 2015-ben, a Mr. Holmes című moziban ismét képletesen a nyomozó bőrébe bújhatott, hiszen egy mozielőadásban ő játssza a filmen belül Sherlock Holmes-t.


Nicholas Rowe
(1966.Nov.22.)

20. Ebből az illusztris felsorolásból miért pont egy amerikai színészlegenda maradna ki? A valamikori Ben-Hur, aki később a fegyvertartás mellett tette le voksát és ezzel legalább annyi ellenséget, mint követőt szerzett, Charlton Heston 1991-ben, az "Ötös szövetség" című, fia által rendezett misztikus krimiben eljátszotta Holmes-t. A film a "Hasznos holmik" előtt készült, televízióra, ezért nem is lett visszhangja.


Charlton Heston
(1923.Okt.4. - 2008.Ápr.5.)

+ 1

Ha már szóba került Rowe-nél a Mr. Holmes, akkor megemlíthetem Sir Ian McKellen nevét is, hiszen a színészlegenda, akit viszonylag öregen fedeztem fel magamnak az 1995-ös III. Richard-ban, 2015-ben az idős és beteges, nyugdíjba vonult Sherlock Holmes-t alakította egy drámában.

Sir Ian McKellen
(1939.Máj.25.)

.