2015. július 1., szerda

Bérhaverok - The Wedding Ringer (2015)

Bérhaverok - The Wedding Ringer (2015)


Rendezte: Jeremy Galerick

A film Mafab adatlapja: The Wedding Ringer (2015)

Megtekintés: Lassan már úgy sem lesz értékelhető vígjáték a mozikban, legalábbis az USA nem nagyon tesz lépéseket, hogy készítsen ilyesmit... szóval, akár ezt is választhatod a sok gyenge darab közül.

Az első, amivel mindjárt szpojlerezek is - nem mintha nagy szpojler lehetőség lenne egy középszerű komédiában - ,hogy valamiért manapság egyre nagyobb sikk, hogy a komédiákban legalább egy farkat premier plánban bemutassanak, ami néha a főszereplőé, máskor totál mellékesen van jelen és a farok valamilyen atrocitást szenved el a filmben. Nem tudom, melyik volt az első film, amelyik nagyjából öncélúan megmutatott egy "megkínzott" kukit, de valahol a "Keresd a nőt!" című blődli cipzárba ragadt herezacsijától lehet datálni. Talán...
Azóta pedig szinte nincs olyan felnőtt vígjáték, amely ne akarna némi szánalom vigyort kicsikarni, valami genitális poénnal.

Doug Harris (Josh Gad) két pozitívumot tud felmutatni: az egyik, hogy van egy munkája, amelyik lehetővé teszi neki, hogy akár 50 ezer dollárt is eltapsoljon egy tíz napos "Hogyan szerezzünk igaz barátokat!" maratonra, a másik, pedig, hogy bármilyen magának való lúzer - tűnik elsőre - képes volt egy viszonylag dögös csajszit kifogni feleség jelöltnek. Azután árnyalódik az egész.
Doug szülei ugyan már elmentek, ám arra nem nagyon van magyarázat, hogy miért is nincsenek barátai - később persze megtudjuk - akiket meghívhatna az esküvőre, arról már nem is beszélve, hogy legalább egy vőférjet illenék felmutatnia. Szerencsére az álmok hazájában minden hülyeségre van gyógyír vagy szolgáltatás, így lehet bérelni egy underground cégtől akár esküvői igaz barátokat. Doug-nak számít annyit leendő arája, hogy berendeljen egy egész falkányi jó barátot, hiszen egy nő életében az első esküvő örök élmény - bármilyen lesz a kimenetele később (Britney Spears alig három napos esküvője pl. igazán hosszú holtomiglan volt) - és a tökéletes képhez nem csak a lányos oldal által meghívott emberek tömege szükséges, hanem, hogy a férj oldala is képviselje magát. Elvégre, elvileg nem egy múlt nélküli robothoz megyünk.
Doug érzi is a nyomást és miután volt ismerősei sorra lemondanak a tisztségről, hogy nőhöz adják egykori vélt cimborájukat, nem marad más hátra, mint egy bérbarát applikáció, melyet Jimmy Callahan (Kevin Hart) prezentál.
Jimmy tehát nem kevés pénzt és egy ál-identitást is felvesz, Bic Mitchum képében, hogy Gretchen (Kaley Cuoco-Sweeting) hercegnői álmai valóra váljanak. (Teszem hozzá, mikor Gretchen majdnem bebuktatja Bic hamis névválasztását, akkor egészen remekül idézi meg a film a "Közönséges bűnözőket" és egy profán, de remek poénnal csapja le a feldobott labdát. Amin fel tudtam röhögni.

Kevin Hart mintha mostanában mindenhol ott lenne... Azért Eddie Murphy "bája" hiányzik belőle.

Szóval, a bérbarát brigád működésbe lép. Készülnek az kamu múltak, hamis fotók, komplett életeket építenek fel, hogy mire a nászinduló felcsendül, a fiúk a helyükre kerüljenek.
De vajon meddig mehetünk el, hogy mások rózsaszín porcukros álmait megvalósítsuk és mit teszünk meg, hogy a mi porcukros álmaink valósággá váljanak?
Ezért még egy kis tanulsággal is gazdagabbak leszünk.

A film sajnos nagyon kevés jó poént sorakoztat fel. Vagy mi lettünk kicsit immúnisak a Miló haverommal, de az első fél órában komolyan kezdtem azt gondolni, hogy nem fogjuk végignézni a filmet. Azután, mire kezdtük megkedvelni a karaktereket és izgulni a főszereplőért, a pofánkba tolták - képletese - a farkát, ami kétség kívül a film mélypontja. Innen már csak felfele tudott vezetni az út.
Persze néhány logikátlanság is jutott a filmbe, ami komédiánál annyira nem zavaró.
Kettőt kiemelnék azért:
Jimmy Callahan aranyszmoking programjában benn van az is, hogyha Doug az esküvő utáni hét éven belül elhalálozik, Jimmy egy búcsúztatót is összedob a srácnak, ennek ellenére, később már azt halljuk, hogy ha Bic karaktere bevált az esküvőn, három hónap múlva eljátsszák a halálát, hogy a menyasszonynak ne tűnjön fel, hogy a gyermekkori cimbora mégsem elég szerves része a férjuramnak... Üti egymást a kettő.
A másik, amikor az öregfiúk csapata kihívja egy "barátságos" rögbimeccsre a férjjelöltet és cimboráit, ahol azután nem sokat udvariaskodnak. Nos, ha a srácok tényleg ilyen elánnal vetnék bele magukat a sárba és küzdelembe, garantált, hogy magára az esküvőre mind mankókkal és toló kocsikkal érkeznének.


A film befejezése pedig előre borítékolható.
A csinos szöszi pl.
Viszont így legalább fejlődött a karakterünk és a film végére kemény tököt növesztett.
Jeremy Galerick első egész estés filmje nem kirívó, semmi extra. Csupán jól felmondja a leckét, amit az elmúlt tíz évben a mozis komédiákról tanult.

60%

Ha szeretnéd megnézni a filmet, itt kell szétnézned! Még ma!
Mellesleg ezen kívül is találsz elég csemegét az oldalon!

A Lost rajongóknak még egy belső poénra is futotta, a film utolsó mondatával!

Démontól megszállva - Demonic (2015)

Démontól megszállva - Demonic (2015)


Rendezte: Will Canon

A film Mafab adatlapja: Demonic (2015)

Megtekintés: Ha rá vagy kattanva olyan darabokra, mint az Insidious sorozat, akkor ezt se hagyd ki.

Vannak horrorfilmek, amelyeket sokan kíváncsian várnak, mert akkora a hype (felhajtás) körülöttük, hogy még az is lehet, hogy vesz jegyet a filmre, aki egyébként annyira nincs oda a műfajért. Jelenleg a mozikban épp a harmadik epizódját mutatják be az Insidious sorozatnak és közben a farvízen olyan filmek jönnek ki és fognak eltűnni a süllyesztőben, mint a "Démontól megszállva". Valahol ez igazságtalan. A filmbiznisz azonban háború, ott meg belefér. Még az is, hogy aki az Insidious filmekért felelős az ennél a filmnél is vállaljon produceri teendőket, ala James Wan. Így már nem is olyan meglepő a téma hasonlósága...

Will Canon filmje épp csak kiemelkedik az átlagos szellemház történetek közül. Alig erősebb darab, ám így együtt nézve a felkapottabb Insidious darabbal, nem is rossz mozi. Félig film, félig found footage, mint a hasonló "Tökéletes bizonyíték - Evidence" című kaszabolós horror. Városkától kívül eső szellemház, gyilkosságok, rendőrség. A végén pedig egy csattanó, ahogy unásig ismert.

Lewis nyomozót (Frank Grillo) randiját a csinos pszichológus Dr. Klein-nel (Maria Bello) simán felülírja egy gyilkossági ügy, amelyhez kihívják. A Marta Livingstone gyilkossági ügyben szereplő kísértetházba több, mint húsz év után, látogatást tesz néhány amatőr filmes, akik szeretnének rögzíteni pár hátborzongató képsort, egy dokumentumfilmhez. Az este végeredménye jócskán felülmúlja várakozásaikat, hiszen a szeánsz alatt megidézett túlvilági erők tesznek róla, hogy szem ne maradjon véresen. Mire a rendőrség kiérkezik az épülethez, melyhez egy izgatott szomszéd hív segítséget, addigra egyetlen zavart fiatalembert (Dustin Milligan) találnak a helyszínen, és egy rakás kamerát, amelyek valamiért nem nagyon akarják lejátszással megkönnyíteni a nyomozást. A töredék felvételekből, következtetéssel és a szemtanú hasonlóan darabos vallomásából kell felépíteniük egy vérengzés miértjeit és hogyan-ját.

Nem tökéletes. Közel sem.
A fényképezés erős közepes, a zenének vannak jó pillanatai.
A színészek jók, csak talán Dustin Milligan szemöldökhúzogatása és szomorú tekintete volt kicsit elripacskodva.

55%

Negatívum: Mostanában mintha kicsit túl sok lenne a szellemházas történetekből.


2015. június 30., kedd

Agymanók - Inside Out (2015)

Agymanók - Inside Out (2015)


Rendezte: Pete Docter
A film Mafab adatlapja: Inside Out (2015)


Megtekintés: Igen, mert van mondanivaló, ugyanakkor, talán a figurák miatt, talán, mert a kalandok nem pörögnek a maximumon, nem lesz számomra egy sokszor nézős darab.

Pete Docter azért eléggé otthon van a gyerekek gondolatvilágának a visszaadásában. Már a "Szörny Rt." sem volt egy egyszerű darab, a mögöttes tartalom miatt és a mese több rétege rendesen visszaköszön jelen moziban is. Az "Agymanók" persze egyfajta kaland mese egy részről, hogy néhány szereplő eljusson A-ból B-be, kalandos utazás során, másrészt viszont egészen jól bemutatja, hogy egy tini, miért kezdhet mondjuk az élete, családja és úgy általában a világ ellen "lázadni". Amikor bármit mondasz neki, te, mint szülő, ő pedig úgy csinál, mindent jobban tud, vagy valami megfoghatatlan belső erő arra buzdítja, hogy ellenkezzen, bármi áron. Vagy, csak simán gondol egyet és világgá megy.

A mese pedig bemutat egy szituációt, amikor kamaszodásnak majd csak éppen induló lányunk hirtelen úgy kezd viselkedni, amit nem szoktunk meg tőle és mi tanácstalanul nézünk össze a párunkkal, hogy vajon elrontottunk valamit?
Nem!
Csak az agymanók pörögték túl magukat kissé.


Docter jól fogja össze a figurákat és olyan világot mutat be nekünk - fantáziabirodalmat - amelyen gyerekkorunkban talán mi is elméláztunk néha. Én egészen biztos; milyen lenne, ha kis emberek dolgoznának odabent, hogy tegyem, amit teszek?
Docter világa ha lehet, még összetettebb és koherensebb, mint a "Szörny Rt." univerzuma.
Öröm és Bánat kalandozása közben sok területet bejárunk és néha bizony elég találó módon vezetnek be minket az agyban lejátszódó folyamatok sűrűjébe, hogy azért lássuk, hogy van ott helye a léleknek is rendesen. Mert, ahogy látjuk, az érzések, bár fejben dőlnek el, néha önállósítják magukat az agytól.
De ez már a mély-filozófia világa, amelyben sem nem vagyok otthon, sem nem szeretem különösebben.
Tudatos én, meg világnézet, stb.

Riley (Kaitlyn Dias) szüleivel a megszokott és megszeretett Minnesotából a kevésbé izgalmas Chicago-ba költözik. A lány a fejében dolgozó öt alapérzésnek köszönhetően igyekszik jó képet vágni a hirtelen - egy gyereknek még minden ilyen költözés hirtelen - költözéshez, ám amikor rádöbben, hogy ezzel előző életének egy szakasza lezárult, érzései felbolydulnak. Lázadni kezd, ingerlékennyé válik, a korábbi lelkes énje visszahúzódik és olyasmiken kezdi törni a fejét, amellyel a gyermekkorának eddigi szakasza teljesen felülíródhat és nem feltétlenül kellemes módon.
A fejében lévő érzés-központ öt dolgozója pedig nem könnyítik meg az érzések kordában tartását.
Egy buta baleset miatt egy időre Öröm (Amy Poehler) és Szomorúság (Phyllis Smith) rövid időre elhagyja az irányító központot és akiket hátra hagynak, azok bár igyekeznek megtenni mindent, hogy Riley önmaga maradjon, ez elég nehéz feladat, ha olyan tulajdonságokkal tudjuk manipulálni, mint Undor (Mindy Kaling), Düh (Lewis Black) és Félelem (Bill Hader).


Közben nagyvonalakban megtudhatjuk, hogy egy 12 éves lány fejében mi zajlik le. Hogy mi történik egyes emlékekkel, hogyan is dolgozik a memória. Meg, hogy hová lesznek a gyermekkori képzeletbeli barátok és olyan apróságokat is láthatunk, miért keverik oly sokan a tényeket a saját véleményükkel.
A barangolás az agyban színes tevékenység, sok érdekes részlettel, amelyekre érdemes odafigyelni.

Szóval a film több rétege közül a rejtettebb, a belső filozofálgatás lett az érdekesebb, míg a külső váz, maga a vétlen kikerülés az irányítótoronyból és a visszajutás, valójában már unásig látott klisé.
Láttuk ezt, csak más köntösben.
Pl. Mindjárt ott van a nagy kedvenc, a "Fantasztikus labirintus", amelyben ugyan maga a tini csatangol egy érdekes labirintusban, de a lényeg, hogy ott is a gondolkodást és az érzelmeket kell hadrendbe állítani, hogy végül a road-movie rész egyenesbe jöjjön, közben pedig van kaland dögivel.
Itt kb. ugyanez a helyzet.
De egy felnőttet nem fog megtéveszteni, hogy magában a kalandban nincs elég kraft, mint abban a bizonyos elképzelt rakétában, amely úgy képzeltünk kis töki korunkban, hogy egyenesen a holdra repíthet minket!


Az imdb 8,8-as átlaga gondolom idővel változni fog, mert egyelőre kicsit magasnak tartom azt a majdnem 90%-ot.
Nem rossz, nem rossz, de hirtelen három mesét is tudok mondani, amik azért jóval pörgősebbek ennél és a kaland faktor is magasabb, szerintem: Rontó Ralph, Hihetetlen család, Szörny Rt. - ami meg, valljuk be, elég sokban hasonlít az "Agymanók" történetére.

60%

Ha szeretnéd megnézni ezt a mesét: itt megy majd az agyadra!