2015. április 14., kedd

Recept: Pikáns zöldségkrémleves

Felejtsd el, hogy írok olyat, hogy hozzávalók. Abból meg mi sülne ki?

Csináltam ma egy krémlevest. Zöldségest. Elmesélem és találd ki, csinálsz e te is ilyet.

A lasagne-hoz főztem - hogy ne csak a darált hús legyen benne - némi vegyes (sárgarépa, brokkoli, karfiol mix) mirelit zöldséget. Az eredeti terv rakott kel káposzta volt, de ki gondolná, hogy ha kiesz a franc a tecsóba, ott szembesülök vele, hogy a nemes zöldség hiánycikk. Náluk. Máshová meg menjen a tököm ennyi vásárolgatás után. Ki kellett találnom valami más kaját. Maradt a húsos-zöldséges lasagne.
De én leveses is vagyok, ezért néha megkívánom azt is. Meg is volt a terv.
Otthon egy korábbi vásárlásból maradt nem kevés sárga és fehérrépa. Ezt feltettem főni. A mirelit zöldséget átszedtem a tésztára, ám még így is maradt valamennyi a főzőlében. Ezt bekevertem tejföllel és sóval. El is sóztam.
Azonban a sárgarépa lébe már nem tettem semmit. Amikor a zöldségek megpuhultak, - a fehérrépa miatt kicsit tovább tart, de a zeller és sárgarépa hamar megvolt - az egészet összekevertem a sósabb alaplével. Végül tettem bele egy kis mustárt, tormát és keményítőt, hogy amikor beforralom, sűrűsödjön.
Ez a pikáns leves. Az illata remek, az ízét még nem tudom...
Valami zsemlekockával lehet tárolni.
Az alaplé zöldes volt, a sárgarépás sárga. Valami egységes pasztell sárgás trutyi lett a vége.
És finom!
Mostanra megkóstoltam...


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Ide tessék írni, ha van mit: